Dansbandsveckan i Malung v.29

Lördag 11 juli

Runt halv 4 på eftermiddagen bestämde jag mig för att åka till Malung på Dansbandsveckan. Jag skulle åka med Claes och Micke och dem skulle åka direkt efter dansen i Torsåker påå kvällen. Jag skyndade mig och packa sen kom pappa och hämtade mig så vi åkte ut till Torsåker och dansade till Zlips. Var mycket folk den kvällen och några som var påväg upp till Malung som stannade och dansade som vi. Packade sedan in alla sakerna i husvagnen och åkte mot Malung. Vi skulle stanna och sova på vägen men vi åkte hela. Jag och micke somnade i bilen och vaknade upp när vi nästan kommit till Mora. Vi hade kört fel. Claes hade inte svängt av så vi åkte säkert 8 mil längre än vad vi skulle. Kom fram runt 5 på morgonen så vi gick bara in och la oss i husvagnen. Parkerade oss utanför incheckningen på campingen för att den var stängd när vi kom dit. Regnade hela natten, men sov ganska bra ändå.
Jenny & Linda
Jenny & Linda
Påväg till Malung

Söndag 12 juli

Vaknade och checkade in och sen ställde vi upp husvagnen. Blev bättre väder när vi vaknat så vi kunde gå ner på stan och kolla lite. Jag hade varit där förr så jag hittade. Vi gick och handlade mat och åt lunch på sibylla, medans Claes åkte till Vansbro för att simma "vansbroloppet" på 3 km. Sen kom han tillbaka och vi åt sen var det bara att göra oss klar inför kvällen. Dansen började 21-02 den kvällen för att det var GULDKLAVEGALAN. Den kvällen var det dans och vi dansade till Casanovas & Date. Det var en rolig kväll! Förra årets publik siffra var 2869 och i år var det 3382 så +513 personer. 


Måndag 13 juli

Började morgonen med frukost innan vi gick ner till parken för att kolla lite. Är alltid en massa band som spelar under dagarna.Var bla. streaplers, thorleifs som spelade. ROligt att kolla på men inga band som jag ville gå och dansa till. Kvällen var det dans till Kindbergs & Arvingarna, men även Highlights spelade på en bana. Så den kvällen var jag runt på 2 baner:) Publiksiffra förra året 6153 iår 5826 -327 st




Tisdag 14 juli

På tisdag morgon kom 2 tjejer upp som heter Neta och Anna. Riktigt trevliga. Var nere i parken på dagen och kollade på Jannez. Det var jätte roligt att se dem på scenen. Bara en massa bus är de när dem uppträder i parken, sen hem och fixa oss sen gick vi ner på stan och åt mat. Sen gick vi upp och dansade den kvällen också. Då var det Jannez & Perikles som spelade. Dansade även på bana 5 där DIVINE spelade. Dem är grymt bra. Så roligt att vara därr uppe för man träffar så mycket nytt folk.Publiksiffra förra året 5063 och nu 5181 + 118 st.





Onsdag 15 juli

Var nere i parken som varje dag. Lyssnade på Divine och när dem spelat klart gick jag och christine och pratade med dem och sen skulle dem äta mat så vi hängde med och satte oss och snackade lite. Rikrigt trevliga är dem, så hoppas vi träffar dem snart igen. Sen gick jag hem och bara tog det lungt innan vi skulle ner på stan och äta mat igen. Vi gick på en pizzeria och åt pizza. Gott var de, men jag ska inte äta de för att jag får så ont i magen..Men gick bra ändå. Dansade till Scotts & Titanix. Var en grym kväll, men mycket folk. Var en massa som stod framme vid scenen för att kolla på Scotts så de var lite bökigt att dansa men det gick iaf. Det var också Lasse stefanz där den kvällen så publiksifftran var 7592 st. Gick sen hem och grillade korv.

Torsdag 16 juli

Bänkade oss ganska tidigt nere i parken längst framme vid scenen för att kolla på Larz Kristerz. Innan dem kom ut på scenen så dyker det upp 5 st små killar som ser ut som Larz Kristerz. Dem hade lika dana kläder och dem sjöng och spelade låten Carina. Det var grymt, sen kom dem riktiga in. Det var sånt ös och hela publiken var med. Jag gillade inte dem förr, men roligt är det att se.Gick och åt på samma pizzeria den kvällen också och jag tog kycklingspett med pommes och beasås. Men kycklingen var inte klar så jag sa till,sen stekte dem på den och då stod det helt plötsligt en annan sås på tallriken. Då hade jag fått en remouladsås så jag fick gå fram en gång ttll så jag fick rätt sås. Bara en massa krångel var det då, men maten gick i sen. Dansade till Barbados och Bohnus sen kvällen, men det var också lite bökigt för att fansen stod framme vid scenen och lyssnade på sina idoler. Men var roligt ändå. Publiksiffran den kvällen ökade med 1518 personer från förra året. Det var Larz Kristerz som drog.





Fredag 17 juli

Åkte och handlade mat till kvällen sen så kollade vi på Bengt Hennings. Dem var lite roliga. Jag gick sen hem och lagade kycklingsallad tills dem andra kom tillbaka. Mums vad gott de var. Dans till Shake & Wahlströms den kvällen. Var så mycket folk men det var så roligt. Dansade sista snabba danserna med Oskar. Fan va grymm han är:) Sen tillbaka till vagnen för att sova igen.

Lördag 18 juli

Sista dagen på Dansbandsveckan. Tog en promenad förbi parken för att kolla om grabbarna i Sannex var vaken, men dem sov då. Sen gick jag vidare till stan för att handla lite som jag kunde äta när vi satt i parken hela dan. Skulle lyssna på CC & Lee, Claes Lövgrens, Nova & Zlips. Men när CC & Lee skulle spela så hann dem inte i tid så Blender fick hoppa in och spela istället men de var riktigt bra de. Sen kollade vi på dem andra också fast jag gick tillbaka när Nova hade spelat så jag gick förbi parken på hemvägen mötte jag på grabbarna i Sannex där jag stannade och snackade lite. Vandrade sen hemåt och tog en dusch sen fixade jag sallad och Claes grillade kyckling. Sen efter maten blev det stressigt. Jag hade fixat med maten å så hann inte göra de jag ville med mig så jag hann inte göra ordning håret så de blev bara en vanlig svans med en rosa blomma i. Lördagskvällen var den kväll som jag inte visste vart jag skulle dansa. Jag var på bana 2, 3 och 4. Sannex och CC & Lee på 2:an, Blender & Zlips på 3:an och Nova och Svänssons på 4:an. Avslutade kvällen på bana 3. Blender och Zlips körde några extra nummer och Jimmy Jansson gästade Blender och sjöng "VI KAN GUNGA"..Var roligt de. Sen skulle jag säga hejdå till Alla banden och kompisarna som man träffat där, och sen så stannade jag och Christine på bana 2 och Snackade och kramades med Sannex:) Gobitarna är de. Gick också förbi och sa hejdå till Nova. Träffar Sannex, Nova & Blender i Sunne på Fryksdalsdansen på Fredag. Ska bli roligt. Har aldrig varit i Sunne förr. Claes, Evelina & Danne hade gått före mig och micke. Han stannade med en tjej och jag stannade med grabbarna. Väl hemma så blev det grillad korv, men jag åt ingen. Somnade med ömma fötter...Totalt var det 39 870 dansare under den veckan och det hade ökat med 1153 personer från förra året!

Söndag 19 juli

Städade ur husvagnen sen åkte vi hem. Pappa mötte upp mig hemma så jag fick nyckeln hem som jag glömt i bilen och sen med ett originalmål från MAX. Mums vad gott de var..Sen låg jag framför datorn hela kvällen. Var så slut i fötterna. Blev också ett varmt bad. Det var så skönt:)

Måndag 20 juli

Vaknade när pappa ringde och berättade att farmor är jätte sjuk och inte kan äta lr dricka nu. Tydligen får hon bara morfin nu:( Så får se hur det går med henne. Jobbigt att inte veta så mycket. Hon bor ju i Australien "down under".

Somnade om och vaknade sen vid halv 1. Hade ont i ryggen och slemmig i halsen så nu får jag vila och bara ta de lugnt tills på onsdag för då blir det nog dans tilll Sannex i Leksan..Om det är bra väder. Sen dans till Rolandz på torsdag på parken i Gävle sen åker vi till Sunne på Non stop dans med Blender, Sannex & Nova. Det kan bli en toppenkväll. Efter de rullar vi vidare till Blomsterhult för att dansa till Expanders och Nova på Lördag. En till dansvecka blir de.

Nu ska jag äta upp soppan som jag fixat sen ska jag ta det lugnt och lägga upp en massa bilder på facebook från Dansbandsveckan!

Puss Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0