Över en och en halv vecka har gått sen sist...

Hej Igen!

Nu har jag kommit hem, eller det var fredag den 13 som vi kom hem. Var en rätt jobbig resa. Helgen när jag kom hem så fixade vi till lägenheten som jag flyttade till innan jag åkte till australien. När jag kom hem har jag jobbat, blev dans en dag och sen inte gjort så mycket mer. I helgen har jag haft filmkväll med jobbarkompisarna. Var treligt men blev en sen kväll. Sen lördag var vi på hockey med jobbet. Var riktigt trevligt de me:) Sen vann ju brynäs så det var ännu bättre:) Dem spelade en kanon match..Sen blev det max med tobbe på kvällen:) Söndag slappade jag, var ensam hela dagen. Tog en liten promenad sen gick jag hem...

Måndag var jag ledig. Träffade johanna. Vi lämnade hennes hund ELVIS hos jimmy sen åkte vi till valbo. Jag sa ju att jag inte skulle shoppa något, men vad hände? Jag köpte en väst på H&M:) sen så åkte vi hem och lagade lunch. Sen på kvällen tog jag och johan en långpromenad och gick förbi dansen och sa hej, sen gick jag hem och tog ett varmt bad:O)

Idag har jag jobbat sen så fick jag sms av Nicklas så jag gick in och hälsade på honom på hans jobb. Han jobbar på BOWLINGEN:) så ikväll blir det bowling med honom och kim och en kille till...Ska bli skojj, kommer inte vinna men kanske man kan komma 2:a:) Ska bli skojj..ne nu ska jag äta upp min mat sen ska jag slappa framför Tv:n inna jag ska bowla med dem;)

Hörs sen när jag kommer hem:)

Puss och kram

Sista dagen i Newcastle..

Hej!
Idag är det sista dagen i Newcastle. Imorgon åker vi ner till Sydney. Ska bo nere hos maria imorgon natt och sen på torsdag flyger vi hem till Sverige igen. Vi ska försöka ut och kolla på så mycket saker som möjligt. Idag har vi inte gjort något alls eller jag har kollat på Step Up 2:) Grym film har sett den ett antal gånger nu:) Igår regnade de och idag har det varit  mulet. Det är så tråkigt när de är sånt väder och kyligt. Sen var vi iväg och handlade. Jag köpte en sittpuff som ser ut som en pussmunn, men måste köpa fyllningen i sverige för att jag kan ju inte frakta hem den. Sen köpte jag filmen save the last dance. Nu gör jag ingentin..Uppdaterar lite senare med en bild kanske:)

Hejdå så länge Puss

Koalan!

Idag tog vi lite sovmorgon. Sen gick jag upp och åt frukost sen gick jag ut och la mig på en handduk i solen. Skönt var de. Kl 1 kom Alan och hämtade oss. Vi skulle iväg till Wests och äta lunch innan vi skulle till reservatet och kolla på Koalan:) Blev en sallad för oss. Vi kom precis till kl 2. Turen gick 5 över 2. Det kostade bara 3 dollar per person(15 SEK) Billigt tycker jag. Innan vi gick dit träffade vi på en svensk kille. Han var ute och reste runt. Riktigt trevlig:) Sen gick vi upp till koalan. Guiden berättade om den. Det var en koalaunge på 6 månader. Hon berättade även att dem har blivit så få. Dem blir uppätna i skogarna, bränder dödar dem, bilar som kör på dem.

Här komme några söta bilder:

Jag skulle kunna ta med mig henne hem:)

sen åkte vi hem till Susan. Jag och pappa satt ute i solen ett tag och spelade Yatzy och Poker.:)
Sen kom Susan hem och lagade mat. Gott var de. Efter maten gick jag in. Var så kallt. Satte mig vid datorn och då började det regna. Kan ju hoppas det blir skapligt väder imorgon så vi kan sola lite. Sen åker vi till SYDNEY på onsdag morgon och ska bo hos marias grannar i Paddington. Kommer att strosa runt i Sydney på onsdag och kanske lite på torsdag innan flyget går hem till SVERIGE.

Hörde att det var mycket snö och sen så var det -12 grader idag:) Skönt.. Hahah. Längtar lite hem, fast jag skulle ju kunna vara kvar i flera veckor till för att se mer. Robyn frågade om jag ville vara "nanny" till gabbi. skulle vara kul men har ju ett jobb i sverige som jag ska till, men jag kan ju kanske åka ner under sommaren när vi har stängt här:) Ska kolla lite på de.

Tänkte bara säga att jag saknar er hemma. Ni vet vilka ni är<3

Puss & Kram och natti natti

Söndag

Japp nu är det söndag kväll. Snart måndag. Jag sitter här och är påväg att sova men måste bara skriva om dagen. Idag  gick jag upp kl: 6 på morgonen. Jag skulle kolla på Melodifestivalen. Den sändes på webbtv så jag var tvungn att kolla. Sen blev det frukost ute i värmen. Runt 10 tiden skjutsade susan ner oss till stranden där vi mötte upp Robyn lesa och gabbi:) Det var riktigt kallt i vattnet när man skulle i men blev ju lite bättre senare. Pappa fegade ur idag och stannade på land. Jag och lesa hjälpte gabbi att gräva en stor grop. Gissa om man vart sandig då. Var bara att gå tillbaka till vattnet. Åkte sedan hem och slappade. Jag satt framför datorn, sen gick jag ut och solade. Somnade i solen. Susan kom hem och väckte mig och frågade om jag ville ha en macka:) Jag hade bränt mig ganska mycket. Eller värst var det på benen(låren/rumpan) Men hoppas de lägger sig och blir brunt tills imorgon. Vi åkte in till stan sen och kollade på latinodansare vid hamnen. Det var en snabb gundkurs sen fick man dansa till "liveband"Jag dansade inte men det gjorde Lesa & Robyn och Gabbi och en liten tjej:) Hur gulliga som helst:)

Denna bild får avsluta min korta blogg:) Börjar bli trött nu eftersom jag varit uppe sen 6:) Natti natti

♥Puss & Kram♥

PS: Det skulle vara lite roligt med kommentarer också;)

Lördag

Japp nu har jag inte varit inne och skrivi blogg. Var lat igår. Vi var först och handlade med susan. Vi köpte ingenting medans hon shoppade. Senare på eftemiddagen så åkte vi till henes pappa för att lämna öl och vin. Blev kvar där ett tag. Jag som ville bada igår men så blev de ju inte. Susan skulle visa oss Nelson beach.Farmor och Tom bodde i ett hus nära vattnet för länge sedan.(finns en bild längre ner på huset)  Där stannade vi och gick på stranden& jag badade fötterna. Det var så varmt i vattnet. Jag ville bada:) sen fikade vi och jag köpte en ny navelpiercing:)

Skriv gärna någon kommentar:)

Newcastle-Goldcoast-Melbourne-Newcastle

Jag ha inte skrivit på några dagar. Har inte haft någon tillgång till någon dator ´men här kommer det en lite längre dagbok över vad jag har haft för mig. Flygit, åkt buss och gått.

Måndag 2/2:

Ja i måndags bar det iväg till Gold Coast. Resan gick bra till flygplatsen, men sen hade vi det lite svårt att få tag på buss till hotellet. Men det löste sig och vi åkte med någon lokalbuss. Det kostade bara 25 SEK som är ungefär 5 dollar. Så riktigt billigt men sen tog ju bussen en timme. Det var bara 2 mil till hotellet men tog sån lång tid. Bussen stannade på hundra busshållplatser, ne nu tog jag nog i men det var verkligen många.

Sen kom vi dit, checkade in på hotellet. Vi fick bo på 35:e våningen av 36 så det var en riktigt fin utsikt. Sen skulle vi hitta någonstans att äta. Vi gick bara ut på gatan bredvid hotellet och där fanns Hard Rock Café och där blev det mat. Mums vad gott de var. Jag åt en hamburgare med pommes och pappa åt någon grilltallrik med en massa saker på. Sen gick vi runt på stan och kollade lite. Var verkligen roligt. Jag testade en massa hattar sen kollade vi på en massa souvenirer. På gatan var det en show. Det var en kille som skulle ta sig igenom ett tennisrackert och han klarade de. Sen gick vi upp på hotellet och satte oss på balkongen och kollade ut över stan. Alla underbara hus och lampor som lös, sen så blev det sängdags. Skulle upp tidigt på morgonen för att träffa Michelle Cooper.

Tisdag 3/2

Vaknade halv 8 lr 8. Gick ner till mataffären woolworths för att handla frukost. Blev yoghurt, macka, skinka, den skrattande kon osten och juice. Sen var det dags att ta en taxi för att besöka Michelle Cooper i Southport. Hon har hand om farmors ekonomi kan man säga. Hon var verkligen en riktigt trevlig tjej.

Sen fixade hon en taxi till oss så att vi kunde åka till Nerang för att besöka farmor på de hem som hon bor på. Hon har ju Alzheimers och hon är så dålig så hon kan inte gå längre. Vi gick in på hemmet och direkt när jag såg henne kom tårarna. Jag grät i floder. Var så hemskt att se henne ligga där i en säng/fotöj. Jag stod bakom en vägg för att det var så jobbigt att se henne. Pappa satt där hela tiden. Jag satte mig där efter ett tag men sköterskorna frågade mig om jag mådde bra och ville ha något men de ville inte jag. Var ju så jobbig att sen henne. Sen knäppte vi en del kort på henne så att vi har minnen kvar. Pappa satt och pratade med henne på svenska & Engelska och hon sa inte så mycket. Vet inte om hon kände igen pappa men hon höll hans hand och 3 gånger. Vi såg att de kom tårar från hennes ögon sen log hon 2 gånger. Sköterskorna sa till oss att hon hade en "dålig" dag idag. Ibland kan hon säga mer saker än vad hon sa till oss. Sen knäppte vi en sista bild och när vi gick bröt pappa ihop också. Han och jag grät då. Det blir nog den sista gången vi ser henne. Men det känns ändå bra. Hemmet hon bor på är helt underbart, alla får lika mycket vård. Dem glömmer inte bort någon. Dom får mat så att dem ska klara sig, hjälp med tvätt, toa och en massa andra saker. Helt annat här på hemmen än hemma i Sverige. Där verkar de som att vissa glöms bort.

Sen åkte vi taxi in till Surfers paradise som vi bodde i. Där letade vi reda på en Pizzeria där vi åt. Gott var de.

Sen gick vi upp och hämtade badkläderna och gick ner till stranden och badade. Var så höga och hemska vågor så dem dränkte mig 3 gånger. Värsta kallsuparna fick jag. Sen gick jag upp och solade en snabbis. Blev sedan dusch och göra oss klar för kvällen.

Skulle ut och äta igen och det blev samma ställe. Jag tog samma som igår men pappa tog en annan rätt. Det var så att på den restaurangen jobbade de en servitris med rosa hår. Hon var helt grym på att jobba. Det var full fart på henne helad tiden och hon kom runt till sina gäster och frågade om dem var nöjd med maten. Sen fick vi ta kort bredvid henne.

På kvällen gick vi till ett internet café och bokade ett flygplan till Melbourne för att träffa Kelly. Det är min farmors man som dog nyligen. Hans dotter. Sen spelade vi bowling. Tänk att jag vann över pappa. 133p mot 105 på en serie. Jag är skapligt nöjd med det resultatet. Vi gick upp igen och satte oss på hotellet och kollade ut över stan. Det började regna. Några minuter sen slutade de. Vi satt där och spelade lite kort tills jag och pappa var så trötta så vi var tvungen att gå upp tidigt dagen efter. Skulle träffa Jeanette som är kontaktperson till farmor.

Onsdag 4/2:

Började dagen med att träffa Jeanette som har hand om farmor, personlig assistent vårdare eller vad man ska kallade de. Vi åkte till ett café i Soutport och pratade med henne. Sen skjutsade hon in oss till stan där vi skulle gå och kolla på ett vaxmuseum med en massa kända personer. Men det var helt värdelöst.

Dalai Lama
Han såg mest verklig ut av dem vi såg. Kostade över 100 kr för att kolla på dem, sen så var dem inglasade så man kunde ju inte stå bredvid dem. Det var dåligt tycker jag. Jag skulle vilja åka till London och kolla på VAX dockorna.

Sen hade vi brottom. Skulle hinna äta och sen upp i ett Hus som var 77 våningar där man såg ut över hela Gold Coast. Så cooolt var de.

Jag står och kollar ner.

Sen skulle vi åka med lokalbussen till flygplatsen men den kom ju aldrig så vi fick ta en taxi. Chauffören var lite konstig. Sen körde hon som en galning. Kors och tvärs på gatorna. Tydligen får man köra hur som hels i Australien.  I Sverige får man ju bara köra om på vänster sida men inte här. Här kör dem om på båda sidorna. Farligt är de. Sen checkade vi in på flygplatsen och det bar iväg till Melbourne. Landade där sent. Vi fick tag på en dator och bokade ett hotell sen tog vi en buss som gick in till stan. När vi kom fram till stan så var det bara att leta efter hotellet. Värsta slummiga ställena gick vi igenom.  Sen checkade vi in och begav oss ner på stan vid 22.30 för att hitta någonstans att äta. De flesta ställena stängde 10 men efter att vi gått en 40 minuter hittade vi ett ställe vi åt på. Wokade nudlar med grönsaker, Mums!

Hem och sova en lång dag skulle de bli imorgon också.

Torsdag 5/2:

Vaknade och åt frukost. Fruktsallad, rostad macka med apelsinmarmelad, voffla med sylt och juice. God frukost var de.

Sen gick vi ner på stan för at vänta på Kelly & Sid. Vi åkte upp i ett stort hus i Melbourne också. 88 våningar tog 38 sekunder att åka upp. Häftig utsikt var de.

Dem skulle komma med en låda med en massa saker som tillhör farmor. Dem bjöd oss på lunch sen åkte vi runt och kollade på några platser och bokade ett flyg tillbaka till Newcastle. Sen var det dags att åka till flygplatsen för att ta oss tillbaka igen. När vi landade var det ingen där som skulle hämta oss men Susan kom efter 20 minuter. Medan vi väntade kollade vi igenom lådan. Där var det en massa foton på farmor, oss och en massa släktingar. Sen hade hon en massa smycken. Jag hittade hennes förlovningsring som hon fått av sin första man. Den passade verkligen perfekt på mitt finger=) Sen kom vi hem och vi kollade på mer kort å så. Blev en macka innan det var dags att sova.

Jag ska lägga upp mer bilder. Ska knäppa ett kort på ringe också. Jag hoppas att jag får den.

Fredag 6/2:

Hej!

Nu har jag äntligen skrivit klart bloggen. Idag har vi först varit iväg och ätit. Blev kyckligburgare. Sen var vi på stranden och jag brände mig ganska mycket. På rumpan och ryggen och lite på sidan. Får se hur det ser ut när jag vaknar imorgon. Sen har vi varit ute och ätit med Susan, Bob, Lesa, Robyn pappa och jag. Åt en köttbit men den var bränd så det var inte gott alls. Nu ska jag bara sitta här och slappa. Sova om ett tag. Imorgon bitti kanske jag följer med till gymet på morgonen annars ska jag med till standen imorgon bitti:) Sen har jag ingen aning om vad vi ska göra. Kanske att vi ska besöka en vingård innan vi åker hem till Sverige. Vi ska också besöka Sydney och kolla på en massa saker. Operahuset måste vi besöka sen akvaritet som finns där vill jag också besöka. Får se vad vi gör.

Nu ska jag sätta punkt för idag. Kommer att komma upp en massa bilder.
 ♥Puss & Kram♥

GoldCoast

Godmorgon. Vaknade 07.00 idag. Just nu är klockan halv 10 på morgonen. Nu på morgonen har jag inte gjort så mycket. Har packat lite i ryggsäcken. Ska åka till GoldCoast idag kl 14.40 så vi ska bara ha en ryggsäck med oss. Vi lämnar resväskorna hemma hos susan i NewCastle. Ska ändå tillbaka hit sen så då tar vi med dem då. Vi ska dit och bo på ett fint hotell, sen ska vi träffa en som heter michell och en som heter Janette där uppe. Sen ska vi träffa farmor, kommer som sag att bli jobbigt att träffa henne. Saknar ju henne men hon är ju så sjuk så hon kommer inte känna igen oss alls:( tror jag i alla fall. Jag var ju bara 10 år när hon såg mig sist.

Nu ska jag ut i solen en sväng innan vi ska åka:) Kanske skriver ikväll om jag har tillgång till Internet:)
                                                               (Har inga bilder än men det kommer att komma)
                                                                                                Puss♥

Bränt mig:(

Morgonen böjade med att vi åkte iväg till någon morgon marknad där dem säljer frukt, frönsaker, kött, bröd, och en massa andra saker. Det var så varmt att gå där. Så vi åkte hem med varorna som Sue hade köpt sen så åkte vi ner på stranen idag igen:) Var så underbart att bada idag:) Stoora vågor var det också:)  Men sen så låg jag i solen ett tag och sen var det kört. Ajajaj. Jag hade smörjt mig 2 gånger men ändå var det så stark sol :( Var nog en 35 grader idag tror jag. 25 grader i vattnet kanske.

Underbara stranden NewCastle:)
                             Här kommer en del bikinibilder om ni är intresserade. (ser hemskt ut men de bjuder jag på nu)

Maria & Jag: Vad tycker ni om våra bikinis:?

Jag igen

Och en till.( innan stranden)

Robyns söta son

Nyduschad, Brände mig idag:/

Sen gick jag pappa sue och bob ut och åt på ett thaiställe inne i en av byarna som heter Hamilton. Jag gillade verkligen inte min mat. Saknar den svenska kinamaten.

Det här var min mat. Jag gillade inte de:(

Nä nu ska jag snart sova. En lång dag imorgon. Imorgon ska jag och pappa flyga till Gold coast. Ett underbart ställe, sen ska vi träffa 2 tjejer sen ska vi träffa farmor också. Kommer bli jobbigt att träffa henne. Hon kommer inte ens att känna igen oss tror jag, sen så har dem ringt och sagt att hon inte kan ta sig upp i sängen nå mer::(