Veckorna rinner iväg!

Fredag den 26 juni:

Fredag betydde sista dagen på jobbet och sen 5 veckors semester..:) Så skönt...Gick bra på jobbet, men det var en sån varm dag så var jobbigt att jobba. Började med att samlas på jobbet vid halv 6 och då blev det en cider, sen åkte vi ut till Högbo Brukshotell: där restaurangpersonalen skulle äta 4 rätters middag! Mums vad gott de var. Var riktigt trevligt!
Lite bilder på maten!

                                                                                     
Anka med en citronglasspinne! Var rikgtigt god förrätt


Kalv! var också gott:)


Sen har jag inga matbilder mer, men det var ett riktigt fint dessertbord! MUMS!

Efter maten gick personalen ut och drack öl, men jag och Oskar gick iväg och spelade biljard.

PERSONALEN:





Klockan blev 11 när vi åkte från Högbo och OSkar var snäll och skjutsade in mig till stan så jag slapp åka bussen själv. På vägen hem så svängde vi in i Forsbacka och kollade på huset dem har byggt vid detas stuga..wow de var underbart..:)

Lördag 27 juli

Första dagen jag skulle jobba på Gävle Travet. Det var 3 rätters meny och jag jobbade med en tjej som var riktigt trevlig. Inne i travrestaurangen så är det en massa bord och en massa rader upp och vi hade rad 10 och 11 som var högst upp. Riktigt jobbigt att springa fram och tillbaka mellan borden och servera maten, sen kolla om dem ville ha någon mer dryck under travdagen. Men gick bra och jag fick 650 kr i driks..Inte illa alls..På kvällen blev det dans till Whalströms i Torsåker, men jag var så trött så det blev inte så mycket dans för mig den kvällen..

Söndag var bara en slödag.

I veckan som var har jag badat lite....Men bara 3dagar. En av dagarna var jag, syrran, Amanda och Johan ut till Bönan och badade. Var bara 16 grader i vattnet så det var iskallt när man gick i, men när man hade doppat sig var det skönt:)

Torsdag 2 juli
Dans i Forsbacka till Sannex! Var en varm och skön kväll. Ganska mycket folk och roligt, men efter pausen så kom ALLA myggen. Dem var hemska. Bet hela tiden och surrade runt oss när vi dansade. Efter dansen så tog jag och Camilla och Micke & Andreas i Sannex ett dopp i Sjön. Var 24 grader halv 1 på natten. Helt underbart, jag hade kunnat legat där flera timmar, men var ju tvungen att åka hem och sova. När vi hade badat lite så kommer det en full hårdrockare och hoppar i naken...Helt korkad var han:S 
 
Fredag 3 juli:
Var hemma hos mamma och pappa nästan hela dagen, men sen så åkte jag hemm till Linda en stund. Vi åkte sedan ut till Engeltofta för att kolla. Det var dans till barbados, men vi gick inte in för att det kostade 120 kr och vi kom senare så var ingen ide alls..Lyssnade lite, sen åkte vi hem igen!

Lindas hund OBELIX



 Lördag 4 juli
Var lite slödag först. Var ner på stan och hyrde filmer och köpte godis. Sen ringde Tim och frågade om jag skulle med till Max i uppsala:) Äta mat. Fast dem bestämde även sig för att dem skulle bada i Stockholm. Jag skulle, men det blev jag som fick knäppa kort. Det var Patrik(min bror) Tim & Dan som åkte och dem badade. Tim näckade i sthlm. Roligt hade vi iaf:) Hemresan så var vi trötta. Hämtade upp Tims syster vid centralen och sen skjutsade henne hem till Uppsala. Fick en kopp te hos henne. Behövdes verkligen..Sen åkte vi hem och sov..

Söndag 5 juli
Hängde med Dan, Tim och Jim ut till Hästbo, eller ngn annan stans i skogen och badade. Var riktigt varmt och skönt vattnet, men det var så grymt mycket mygg så det blev ett snabbt bad. Sen hämtade vi min bror och det blev max idag också. Åkte sen hem till oss och kollade på film. Alla utom Dan för att han skulle upp och jobba kl:halv 7..Kollade på Hottie and nottie, all boys love Mandy Lane, och lilja forever. Klockan var kvart över 5 när vi skulle sova..svårt att sova när solen gått upp, men jag sov till 12 och dem som sov kvar vaknade halv 2. Riktiga sömntutor..:)

Måndag 6 juli
Blev ännu en filmkväll, men bara en film då. Såg Twilight..Sååå bra film...:) Klockan blev inte lika mycket den kvällen. Det var skönt...

Tisdag 7 juli
Vaknade och tog hand om disken, sen åkte jag ner till pappas jobb och skulle kolla om han hade limm som jag kunde ta till mina skor. köpte nya, men en liten del på märket var lös så jag ska limma de. Orkar inte åka ut till scorett i valbo och fixa de, när jag kan göra det själv.. Träffade även en gammal klasskompis som har fått jobb hos pappa. Det var roligt. Satt kvar på pappas jobb inne på facebook och väntade på att pappa skulle få gå på lunch. Dansbandet SHAKE hade vägarna förbi för att kolla på lite saker till deras nya buss, sen blev det hem och laga tacos för att Syrran, Amanda, JOhan & Max skulle äta mat med oss. Dem sov kvar för att vi skulle med tåget till grönan...

Onsdag 8 juli- Gröna Lund
Tåget rullade iväg från stationen kl 09.06 och vi var framme i Stockholm kl 10.30 där vi skulle möta upp kim. Ringde henne när vi började närma oss centralen. Men jag ringde och väckte henne och hon trodde jag sa halv 12 när jag pratade med henne i tisdags kväll. Satt där och väntade på henne en timme men hon hade problem med sitt bankomatkort så vi gick ner genom gamla stan för att ta färjan till Djurgården, men det var sån kö så vi bestämde oss för att gå till Grönan. Vi trodde att det skulle gå fortare. Vi gick och gick, men hamnade lite fel..Vi gick runt HELA skeppsholmen..Märkte sen att vi gått fel så vi fick gå tillbaka hela vägen. Vi gick nog över 7 km. Var påväg ner till färjan igen och då var det en som stod vid en sightsingbåd och vi åkte med den över till Djurgården. Kom dit till 10 i 1 men vi hade räknat med att vara framme senast 12. När vi äntligen kommit fram och vi skulle köpa biljetter så var det så att man fick köpa entré och åkband utanför Grönan så vi stod i kö. Man tog nummerlappar och det var 180 före oss, men vi hade köpt allt kl 13.40 så det gick skapligt fort. Sen var det bara att åka karuseller. Blev ganska många åk i berg och dalbanan Jet line och 4 gånger i Frittfall, sen några andra karuseller också...Tog färjan tillbaka till stan kl7 och då skulle vi upp till Kim för att hon skulle byta kläder och sen bar det av till hennes killes restaurang. Hon skulle hämta pengar av sin morbror, för att hon lånade 500 kr av mig för att kunna gå in på Grönan...Åt sedan mat och sen var det bara att
ta tunnelbanan till T-centralen för att sedan ta pendeltåget till Upplands Väsby och sedan åka hem till GävleVar hemma kl kvart i 12.

Syster & Amanda


Johan



Slottet





Påväg upp.Kim, Jag & Amanda


Påväg upp igen:)


Äntligen nere;)


Dags att kliva av. Så roligt att åka:)


Syrran glömde kameran hemma så det blev inte så mycket bilder från dagen i Stockholm så vi fick göra det bästa med att knäppa några med min telefon:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0